Полезно

Впечатления на клиенти:


Етерични масла за акнеична кожа

Етерични масла за акнеична кожа

Предлагаме ви смес от две етерични и едно основно масло за ежедневна поддръжка проблемна кожа при акне. С тази смес можете да замените ежедневния крем, който сте използвали до сега. Не се притеснявайте, че кожата ще се омазни прекомерно – съставките са подбрани специално за проблемна кожа и за хора страдащи от акне. Можете да нанасяте сутрин и вечер (след като сте почистили кожата, напр. с розова вода) с леки масажни движения. Всички масла се намират в магазините за органични продукти и в аптеките.

  • 5 капки иланг-иланг (има антибактерицидно действие и балансира секрецията на себум). Ако кожата е по-скоро мазна или склонна към бързо омазняване, дозата може да се увеличи до 10 капки.
  • 5 капки лавандула (има овлажняващо и успокояващо действие)
  • 1 супена лъжица масло от макадамия или сладък бадем (служи за основа като макадамията е маслото най-близко по състав до себума). Ако имате алергия към ядки, използвайте лек зехтин или масло от гроздови семки.

Метод за почистване с рициново масло

 

Рицинът (Ricinus communis) е растението от чиито семена се извлича рициновото масло

Основната концепция при този метод за почистване и поддържане на кожата е лекотата, с която растителните масла разтварят и извличат излишния себум и натрупаните мъртви клетки и замърсявания.

Необходими са две растителни масла: рициново масло, което е лечебното масло и органично, студено пресовано слънчогледово масло. Рициновото масло е известно с противовъзпалителните си качества, но и с лечебните си и почистващи свойства. То притежава толкова много благотворни свойства, че с право го наричат „вълшебно”. В книгата си „Лечебното масло”, д-р  Макгари заявява: „Рициновото масло може да подобри цялостното състояние на тялото.” Рициноловата киселина в рициновото масло уврежда редица вируси и бактерии и, тъй като маслото може да прониква дълбоко в кожата, то е изключително ефикасно при третиране на акне.

Смес масла в зависимост от типа кожа

Рициновото масло е много гъсто и прекалено изсушава кожата. Именно поради това се налага смесването му с друго растително масло. Подходящите масла са студено пресовани, препоръчително е да са органични и включват масло от слънчоглед, зехтин, масло от гроздови семки, жожоба или авокадо.

В зависимост от омазняването на кожата се променя и пропорцията на рициновото масло към разреждащото масло. Колкото по-суха е кожата, толкова по-ниско трябва да е съдържанието на рициново масло.

Основни съотношения при приготвяне на дълбоко почистваща маска:

  • Мазна кожа: 30% рициново масло / 70% слънчогледово (или друго) масло.
  • Нормална/ смесена кожа: 20% рициново масло / 80% слънчогледово (или друго) масло.
  • Суха кожа: 10% рициново масло / 90% слънчогледово (или друго) масло.

Можете да променяте тези съотношения, така че най-добре да отговарят на нуждата на вашата кожа. Съхранявайте сместа в чисто шишенце с капачка на винт и далеч от слънчева светлина. Когато трябва да си приготвите нова смес, или изварете шишето, или използвайте ново. Не съхранявайте сместа в хладилник, а на стайна температура.

Почистваща маска-компрес

Почистването на кожата трябва да се извършва вечер. На сутринта може само да избършете лицето си с хавлия, овлажнена с топла вода. Целта е кожата да се почисти в дълбочина и едновременно с това да се балансира естественото производство на себум от кожата.

  • Нуждаете се от хавлия, сместа от масла и гореща, течаща вода.
  • Изсипете в дланта си около 1 чаена лъжичка от сместа, разтрийте между дланите си, за да затоплите маслата и нанесете върху лицето чрез лек масаж.
  • Отделете повече внимание на проблемните зони. Сместа ще проникне дълбоко в порите и ще отстрани черните точки, замърсяванията и излишния себум.
  • Когато рициновата смес е попила в кожата, намокрете хавлията с гореща вода, изстискайте я и покрийте лицето си с нея. Когато температурата й спадне, леко избършете лицето и отново намокрете с гореща вода и повторете. Не търкайте силно с хавлията, за да не раздразните кожата. Действието на маслата и горещата вода е достатъчно за почистване дори и на проблемните зони.
  • Повторете процедурата с хавлията и горещата вода 3-4 пъти. Ако след това усещате кожата си прекалено опъната, просто намажете лицето си с няколко капки от рициновата смес.

Този метод за дълбоко почистване трябва да се прилага редовно, но не твърде често. Вашата кожа сама ще подскаже колко пъти в седмицата трябва да използвате рициновата смес. Обикновено не са необходими повече от 2-3 почиствания седмично. Хората с по-суха кожа могат да го правят и веднъж седмично. Възможно е, след първите няколко седмици, да се наложи да разредите броя почиствания, които извършвате за една седмица.

АКНЕ И ДИЕТА

 

От години се говори, че храненето по никакъв начин не влияе на акнето. Оказва се обаче, че това не е вярно.

Според изследване на катедрата по дерматология  в кралската университетска  болница в Мелбърн, има категорична връзка между храненето и развитието на това заболяване.

Медицинският екип под ръководството на проф. Нийл Ман изучава в продължение на 2 години промените в метаболизма, в нивата на глюкозата и инсулина, в зависимост от храненето, както и влиянието на хранителния режим върху кожата.

Учените са убедени, че въглехидратите с висок гликемичен индекс, които драстично увеличават нивото на инсулина и глюкозата в кръвта, могат да изострят акнето. За сметка на това, една диета, съдържаща много протеини и въглехидрати с нисък гликемичен индекс може значително да облекчи това заболяване.

Проф. Ман и д-р Робин Смит заедно с болницата в Мелбърн, разделят 43-ма мъже между 15 и 25 години на две групи. На едната група се дават храни с нисък гликемичен индекс, като пълнозърнест хляб и паста, бобови растения и храни с високо съдържание на протеини. Втората група приема по-типични „тийнейджърски” храни, като бял хляб, картофи, подсладени напитки и чипсове.

Резултатите са изумителни. След 12 седмици момчетата от първата, „висопротеинова” група, които поемат храни с нисък гликемичен индекс, показват 50 процента намаляване на акнето. Тези резултати недвусмислено доказват връзката между храненето и лечението на акне.

Резултатите от това изследване бяха представени на 15-тия Конгрес на Европейската академия по дерматология и венерология. Публикувани са през юли, 2007 в „American Journal of Clinical Nutrition„, както и в августовския брой на „Journal of the American Academy of Dermatology”.  

Д-р Ман, в сътрудничество с австралийския колеж по дерматология публикува и брошурата „Тийнейджърска анти-акне диета”, въз основа на вече направените проучвания по въпроса.

Какво означава това за вас

Изследването на д-р Ман е интригуващо, тъй като оспорва утвърдени схващания по отношение на храненето и акнето. Резултатите безспорно са интересни,  но предстоят още редица изследвания в тази област.

И така, да считаме ли, че само една диета би изчистила акнето? Вероятно не. Въпреки това, здравословният хранителен режим би подобрил здравето ви. Затова, вместо преработени храни, включете в менюто си повече пълнозърнести продукти (пълнозърнест хляб, пълнозърнеста паста, кафяв ориз, овесено брашно и др). Не забравяйте и изобилието от пресни зеленчуци, плодове, както и нетлъсто месо. Намалете максимално газираните напитки, подсладените храни, чипсове, снаксове и др. Няма да загубите нищо, а тялото ви ще стане по-здраво. И със сигурност ще се радвате на по-чиста кожа.

Източници:

Smith R., Mann N., Braue A., Mäkeläinen H., Varigos G. "A low-glycemic-load diet improves symptoms in acne vulgaris patients: a randomized controlled trial." (Смит Р., Ман Н., Брауи А., Маклинън Х., Варигос Г. „Диета с храни с нискогликемичен индекс подобрява състоянието на пациенти с остра форма на акне: рандомизирано контролирано изследване”). American Journal of Clinical Nutrition (2007); 86: 107-115.

Smith R., Mann N., Braue A., Mäkeläinen H., Varigos G. "The effect of a high-protein, low glycemic-load diet versus a conventional, high glycemic-load diet on biochemical parameters associated with acne vulgaris: A randomized, investigator-masked, controlled trial." (Смит Р., Ман Н., Брауи А., Маклинън Х., Варигос Г. "Ползите от диета с храни с високо съдържание на протеини и нисък гликемичен индекс, в сравнение с храните с висок гликемичен индекс  - биохимични параметри, свързани с остра форма на акне: рандомизирано, контролирано изследване.") Journal of the American Academy of Dermatology (2007); 57 (2): 247-256.